Kruhový objezd se svažuje

Kruhový objezd se svažuje

23. 11. 2006 - Ing. Lukáš Vébr
Na základě několika dotazů od občanů přinášíme vysvětlení skutečnosti proč se nově budovaný kruhový objezd svažuje.

První okružní křižovatka ve městě Varnsdorf vzbudila nejen svými rozměry, ale i vzhledem a dobou trvání řadu dotazů. Stavbu provádí vlastník komunikace III. třídy (kraj) ve spolupráci s městem Varnsdorf. Stavba je velmi náročná a její dobu ovlivnila nutnost provést řadu přeložek sítí, které napájejí sousední sídliště.

Zcela zásadním způsobem se mění nejen vzhled, ale i situace v dopravě po vybudování kruhového objezdu u Plusu. Samotný kruhový objezd občané a zejména řidiči vítají, mnohé z nich však zaujal nemalý výškový rozdíl. Proto jsme požádali o vyjádření projektanta pana Ing. Jíru z projektové kanceláře Vaner s.r.o. Liberec. Ten nám vysvětlil, že stavba kruhového objezdu je řešena normou, která řeší kromě jeho poloměru a dalších podrobností i jeho kvalitní odvodnění. Odvodnění se provádí zejména sklonem kamenného prstence, který má být minimálně 6 % a dále sklonem asfaltového koberce, který má být minimálně 2,5 %. Odvodnění nesmí dovolit vtékání vody z napojených komunikací do kruhového objezdu, ale naopak kruhový objezd příčně a podélně odvodnit do okolních komunikací s tím, že pokud (jako v našem případě) se kříží komunikace nižší třídy (místní) s komunikací vyšší třídy (III. třídy), musí být odkanalizování směrováno do komunikací nižší třídy. V našem případě sehrál podstatnou roli základní výškový rozdíl mezi ulicí Karolíny Světlé a výjezdem od Plusu, který je 84 cm a do doby výstavby nebyl tak zřejmý. Respektování všech výše uvedených okolností znamenalo zvýšení středu kruhového objezdu. Poslední záležitost, která výšku a následný sklon kruhového objezdu negativně ovlivnila, byla mělko uložená stávající kanalizace a protékající zatrubněný potok. I přes zvýšení středu kruhového objezdu je napojení kanalizace presně na hraně normy.

Řada dotazů také zněla na poloměr křižovatky a vytáčení velkých nákladních vozidel. Tady lze zodpovědně říci, že už v projektovém a následně stavebním řízení byla provedena trajektorie křižovatky (nákres průjezdu rozměrných vozidel) a že všechny poloměry odpovídají obalovým křivkám těchto vozidel. Nemusíme se tak obávat problémů malých "kruháčů" přes které nadrozměrná vozidla nejsou schopna projet.

V současné době se provádějí dokončovací práce, pokládka asfaltu a výsadba zeleně. Stavba bude předána investorům k poslednímu dni tohoto měsíce. Slavnostní převzetí za účasti představitelů Krajského úřadu se bude konat 7. prosince.

rm a js

Diskusní fórum bylo uzavřeno, už není možné přidávat příspěvky!
 
Diskusní fórum
Autor Předmět Datum
Petr Malec
TEN KRUHÁČ JE CELEJ NEŠŤASTNEJ
23. 11. 2006 16:25
Michalek
Re: TEN KRUHÁČ JE CELEJ NEŠŤASTNEJ
23. 11. 2006 17:04
Petr Malec
Re: TEN KRUHÁČ JE CELEJ NEŠŤASTNEJ
23. 11. 2006 18:39
Morče
Re: TEN KRUHÁČ JE CELEJ NEŠŤASTNEJ
23. 11. 2006 18:26
Jiří Sucharda
Na velikosti záleží :-))
23. 11. 2006 20:46
Petr Malec
Re: Na velikosti záleží :-))
23. 11. 2006 21:32
D.Jíra,Vaner s.r.o.
okružní křižovatka Pražská x Fr.Kmocha x K.Světlé
24. 11. 2006 9:47
ben
re
24. 11. 2006 10:13
Jiří Sucharda
Re: re
24. 11. 2006 10:48
Hor8k
Mne se ten kruhac nelibi
24. 11. 2006 10:38
Jan Hladík
Vzhled kruhového objezdu
27. 11. 2006 8:56
Jiří Sucharda
Re: Vzhled kruhového objezdu
27. 11. 2006 11:26
Jan Hladík
Re: Vzhled kruhového objezdu
1. 12. 2006 21:40
Alena Sobotková
Žádný název
27. 11. 2006 22:43
Vypsat vše