Železniční nehoda na Pražské

Železniční nehoda na Pražské

3. 10. 2007 - Jiří Sucharda
V úterý 2. října došlo na železničním přejezdu na německé trati pod Mělníkem k dopravní nehodě vlaku s nákladním automobilem. Jelikož se tak jako u každé větší události šíří městem mnoho polopravd a fám, přinášíme Vám přímé zpravodajství.

Diskusní fórum

Diskusní fórum bylo uzavřeno, už není možné přidávat příspěvky!

dotaz k nehodě

Autor: laik

ZCELA NEPŘEHLEDNÝ ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZD NA TÉTO FREKVENTOVANÉ ULICI BY SI ZASLOUŽIL VÍCE POZORNOSTI SMĚREM K ZABEZPEČENÍ. JE NORMÁLNÍ, ŽE ZDE BLIKÁ JEN ČERVENÁ? A KDYŽ NEBLIKÁ ŽLUTÁ, MÁME SE CÍTIT BEZPEČNĚ?  VIDĚT JE S OBTÍŽEMI VŽDY JEN NA JEDNU STRANU - PŘI JÍZDĚ Z VDF VEN - DOLEVA, PŘI JÍZDĚ DO STŘEDU MĚSTA - TÉŽ DOLEVA. JSEM LAIK. CO TAK STOPKA JAKO PŘE RBK OD ŠLUKNOVA. ZPOMALOVACÍ "ZÁBRANY" SE NA TÉTO ULICI JIŽ SNAD DOSTAVĚLY, TAKŽE DALŠÍ (STOPKY PŘED PŘEJEZDEM) BY SNAD NEBYLY NA OBTÍŽ NIKOMU.

 
Autor: sucharda

mohu-li radit, příště by to chtělo psát malými písmeny, špatně se to čte. Myslím, že si většina obyvatel tohoto města s úlevou oddechla, že zmizelo z ulic několik zcela zbytečných STOPek (železniční přejezd, u Kačera apod.). Zákon č. 361/2001 Sb. o silniční dopravě zcela jasně popisuje způsob jízdy řidiče při přejíždění kolejí a pokud jej řidič dodrží, k nehodě nemůže nikdy dojít. Uvědomme si, že střet s drážním vozidlem má vždy katastrofální následky dané hmotností vozidla (v tomto případě malého vagónku cca 60 tun!) a proto se podle toho musíme chovat. I ta Vámi proklamovaná STOPka směrem na Šluknov je jen z jední strany. Nevidím smysl ve zdvojování veškerého značení jen proto, že na místě došlo k nehodě. Viz neuvěřitelný a leckdy zbytečný rozvoj plných čar na silnicích první třídy. Naopak je pravdou, že v případě tohoto přejezdu již došlo v minulosti k několika závažným dopravním nehodám a proto souhlasím s větším zabezpěčením tohoto přejezdu v rovině informační a to např. cedulemi Úsek častých dopravních nehod, zvětšením značek označujících přejezd (křížů), jejich reflexní doplnění, nebo zajištění automatickými závorami. Pravdou však také je, že při technické poruše zařízení, jako v tomto případě by závory zůstaly stejně otevřené. Jako člen dopravní komise navrhnu jednání s vlastníkem komunikace (KÚ, SÚS a ČD) o větším zabezpečení tohoto přejezdu a dám vám vědět výsledek. JS

železniční nehoda

Autor: Pepa S.

Ještě jednou k železniční nehodě z  2.10.2007.

Tato událost bude mít jistě dohru u soudu, který bude muset posoudit mimo jiné příčiny nehody. Našli se dva další dva přímý nezávislý svědkové , kteří viděli celou nehodu od A do Z. Jejich svědectví bude součástí vyšetřovacího spisu. Věřím, že  nám občanům , a to je současná soudní praxe, bude oficiálně prostřednictvím medií sdělen asi tak do 2-3 let sdělen právní verdikt. Jsem optimista, věřte mi.