Výluka na trati Liberec - Chrastava - Hrádek nad Nisou
Diskusní fórum
Diskusní fórum bylo uzavřeno, už není možné přidávat příspěvky!
Úsek v Polsku
Autor: fabio Nevíte někdo, jestli dojde i k opravě těch zhruba 3km tratě v Polsku, které asi byly opraveny naposledy za 3.říše, kdy byly ve správě Deutsche Reichbahn ???
Možná by zde pomohly fondy Evropské Unie.
Já jsem absolvoval rekvalifikační kurz Projektový manažer pro fondy EU, takže v této oblasti něco málo vím.
Pouze jsem chtěl říct, že by například lidé z našeho města, kteří tomu rozumí, mohli spolu s kolegy ze Žitavy a třeba Hrádku nad Nisou společně vytvořit projekt na rekonstrukci tohoto krátkého polského úseku.
Aha, takže jen pro mě, Vy jste mladý a perspektviní odborník na oblast zdravotnictví a na oblast získávání grantů z EU, je tak?
Pokud ano, tak čistě pro mou zvědavost, jakým způsobem byste chtěl tuto situaci řešit, pokud by to ovšem bylo ve vaší režii. Prosím jen, abyste se vyvaroval "Město Vdf by mělo, nebo někdo by měl…“, mě zajímá Váš způsob řešení, postup jakým byste postupoval Vy… Pokuste se prosím předat některé Vaše znalosti a zkušenosti, které jste získal na rekvalifikačním kurzu nebo během své pracovní kariéry…
Třeba mě přesvědčíte, že nejste jen mladý a ambiciózní "žvanil", který o všem ví jen trochu a z té trochy pak staví vzdušné zámky.
Myslel jste to ironicky?
vždyť píše že o tom ví jen něco málo :)))) .
Jinak pochybuji, že Poláci tu trť v dohledné době opraví, již asi 15 let zprovozňují trať z Harrachova do Sklarzske Poreby a stačí se také podívat, jak dřou na nové silnici spojující Žitavu s Libercem (u Hrádku nad Nisou silnice vede do pole, za čárou se ani nekoplo). Škoda, spojení Vdf - Lbc vlakem i po silnici by bylo o něco rychlejší a pohodlnější...
Neříkám, že jsem odborník.
Kdyby to jen teoreticky bylo v mojí režii a byl bych například projektovým manažerem, tak bych se pokusil zpracovat projekt na rekonstrukci tohoto úseku. Požádal bych o radu projektové manažery ze Střední školy služeb a CR, kteří se v projektech orientují docela dobře. Oslovil bych také projektové manažery například z Hrádku nad Nisou nebo Chrastavy. Mohli bychom vytvořit projekt společně, pokud by měli zájem.
Žádost o dotaci na projekt by myslím bylo možné podat například do Regionálního operačního programu NUTS II Severozápad, do prioritní osy Dostupnost a dopravní obslužnost. Tady je odkaz na informace www.strukturalni-fondy.cz/rop-sz.
Druhou možností by bylo podání do Operačního programu Cíl 3, který je zaměřený na podporu přeshraniční spolupráce 2007 - 2013 mezi Svobodným státem Sasko a Českou republikou. Podle informací na webu, se zaměřuje na zlepšení dopravní dostupnosti přeshraničního regionu - www.strukturalni-fondy.cz/op-preshranicni-spoluprace-cr-sasko. Použít by se dala Prioritní osa 1 nebo 2.
To je názor laika.
vidíte to a já jsem si celou dobu myslel, že se to musí dělat zrcadlově, nechcete nám tedy sdělit, jak Varnsdorf, který může čerpat finanční prostředky pouze z česko-německé spolupráce bude dělat projekt česko-polský, o místě, které je od nás na hony vzdálené a ještě ho bude spolufinancovat? Nemyslíte, že tyto aktivity musí vynakládat partneři z Hrádku nebo Chrastavy, kteří to budou financovat a musí to také chtít obě strany? JS
Hrádek nebo Chrastava si řeší svoje věci a ten úsek je asi netrápí. Další lidi z našeho města to asi moc nezajímá, tak v tom nemá asi význam nic dělat.
U Brna je tuším část trati, kde se musí jezdit pomalu. Při cestě z Varnsdorfu do Brna to docela varnsdofráky brzdí, mohl by na to Varnsdorf čerpat peníze z EU? :)
Koukám že o mně máte hodně informací, ale škoda že nevím nic o Vás.
Stejně jako Vy tady navrhujete, že by MěÚ měl ČD bombardovat ohledně zastávky na Starém nádraží, tak jsem se také pokusil o nějaký návrh. Tak nám poraďte Vy jak to řešit.
Pavle pokuste si zachovat trochu důstojnosti a nekopejte do lidí kolem sebe.
Otázku jsem položil Vám, protože jste tu prezentoval svůj názor na možnost čerpání fondů EU, podložený Vašimi zkušenostmi ze studia či práce.
To že jste se do toho trochu zamotal, jak Vám vtipně naznačil p. Sucharda, neznamená, že nemáte v něčem pravdu.
Já do Vás přece nekopu, ale jestli si to myslíte, tak se omlouvám.
Pánové, proč někoho urážíte, když je Vám třeba nesympatický. Myšlenka řešit trať přes fondy není špatná, jen, bohužel, nevíme, je-li realizovatelná. Na to máme ale odborníky, kteří mohou myšlenku řešit-neřešit. Chybí nám kultura diskutovat o věcech vážně. Stále někoho napadáte a urážíte, což se netýká jen pana PV ml.
Zastávka staré nádraží
Autor: fabio Jo a nějak nám usnulo téma zastávky Staré nádraží, že by sliby - chyby ???
doufám, že máte na mysli sliby - chyby na straně Českých drah na kterých to visí? JS
jj, tak nějak, ale přeci jen by MěÚ měl ČD (jinak stát ve státě) bombardovat dotazy a neustále otravovat. Vím, že ze strany města je vše připraveno, ale poslední info bylo, že se změnou jízdního řádu se zastávka (snad) zřídí. Změny proběhla, zastávka není, že by soudruzi na centrále v Praze zapomněli ???
Fábio je to ještě horší, teď po transformaci ČD na spoustu společností se stále dohadují a šetří, zda byla zastávka pozastavena nebo zrušena :-(. Kdyby byla pozastavena je to dobrý a může se poměrně rychle obnovit, pokud jí ti dobráci zrušili, musela by se "jako" znovu postavit podle současných předpisů a to je skoro nereálné. Zasahuje do toho železniční stavební úřad, tak uvidíme jestli se toho dožijeme. JS