Varnsdofská „Halovka 2011“ aneb neděle modelářských akrobatů

Varnsdofská „Halovka 2011“ aneb neděle modelářských akrobatů

9. 2. 2011 - Jan Louka, DiS.
Ke konci ledna t.r. pořádali naši modeláři z LMK Varnsdorf soutěž halových akrobatů ve Varnsdorfské sportovní hale. Létalo se v několika kategoriích RCEA, F3P, F6B, Pylony a AirRace.

Jindřichovi Štrubinskému, který soutěž organizoval a také závodil, se přihlásilo 17 dalších účastníků z celé republiky. Domácí piloty kromě Jindřicha zastupoval i nadějný mladík David Koutný.
Na startu se objevily, pro halovou akrobacii 3D často používané, slow-flyery nebo také fun-flyery postavených z různých stavebnic, včetně modelů kompletně vyrobených v domácí dílně. Převládaly modely s rozpětím křídel a délkou trupu do 1m. Ve všech případech se velmi šetřilo hmotností, která byla často pod 140g. Byly vidět modely Clik 2.0, Galaxy, Mercury, Extra300, Edge 540T, Jazz a další.
Při pylonovém závodě byly vidět v akci menší modely, zdánlivě rychlejší, ale dostatečně obratné, aby zvládly malý prostor haly. Tyto modely, většinou napodobující stíhačky, mají zhruba poloviční rozměry než slow-flyery.  Velmi se líbil Ferias od firmy Hacker.
Atmosféra závodu byla velmi srdečná, jak to už obvykle při těchto soutěžích bývá.


Příprava na start – pylony

Obratnost pilotů byla obdivuhodná, viděli jsme jen několik kolizí s vybavením haly. Opravy modelů byly prováděny hned na místě.  Pro tribunu diváků jsou velmi atraktivní akrobacie při hudbě, kdy se pilot snaží sladit akrobatické figury s rytmem a náladou hudby, závod kolem pylonů a AirRace. Snad nejvíce závodníky a diváky pohltil závod AirRace, který se létal opět se slow-flyery. Létá se trať kolem čtyř pylonů a zahrnuje jen několik figur. Trať i figury jsou určeny těsně před startem. Měří se nejlepší čas.
Přesnost ovládání a obtížnost předváděných akrobatických figur byla obdivuhodná a zejména mladí závodníci se „ukázali“.  Divák si ani přitom neuvědomuje, že i při těch malých rychlostech jsou přetížení na konstrukci letadla větší než na skutečných akrobatických letounech.
Sláva vítězům a čest poraženým. Zvítězili všichni účastníci, alespoň v očích diváků.  V kategorii F3P byl první Marek Plichta, těsně před Jiřím Šotolou a Tomášem Ciniburkem. V kategorii  RCEA Martin Kout před Jiřím Štěrbou a Václavem Řípou. V kategorii F6B (auromuzikál) opět Marek Plichta před Jiřím Šotolou a Jakubem Nečesánkem. Na pylonech byl první opět Marek Plichta před Tomášem Ciniburkem a Janem Sedláčkem. A konečně v Air Race byl nejrychlejší Jiří Šotola před Markem Plichtou a Tomášem Ciniburkem.
Varnsdorfští v RCEA obsadili 4.  (Jindra Štrubinský) a  9.místo (David Koutný).


Vítězové kategorie F6B aeromuzikál 
(1.Marek Plichta, 2. Jiří Šotola 3. Jakub Nečesánek)

Všichni soutěžící dostali hodnotné dárky od sponzorské firmy a odjížděli se slovy chvály na pořadatele závodu.
Na závěr byly mimo soutěž předvedeny dvě makety historického modelu Bristol Scout, které jsou nejen velmi pohledné, ale také velmi obratné. Ovládá se pouze motor, směrovka a výškovka. Prostě „modýlek“ na odpočinek ve volném čase.  Mezi diváky vyvolaly velký zájem.
Myslíme, že nikdo nelitoval času stráveného jak na ploše, tak i v hledišti haly. 
Na závěr stručný výčet firem, které akci sponzorovaly. Byly to RC Factory, VR Ústí n.Labem a RP autodíly a potřeby pro modeláře Varnsdorf. Propagaci zajišťovalo Design centrum Varnsdorf.
Za všechny zúčastněné modeláře všem sponzorům děkujeme. 
AP2011


Soutěžící před ukončením soutěží

Diskusní fórum bylo uzavřeno, už není možné přidávat příspěvky!
 
Diskusní fórum
Autor Předmět Datum
milanhindrak
Bez nadpisu
9. 2. 2011 21:37
Vypsat vše