První „VOŠkaři“ v našem městě
Diskusní fórum
Diskusní fórum bylo uzavřeno, už není možné přidávat příspěvky!
VOS - vysokoskolske vzdelani?
Autor: PavelDobrý den pane Suchardo,
ve většině příspěvků s Vámi souhlasím, ale tentokrát nemohu nereagovat.
V článku píšete: "...a vzniku prvního vysokoškolského zařízení ve Šluknovském výběžku." Pokud si dobře pamatuji, tak VOŠ jsou zařazeny do sítě středního školství nikoliv vysokého o čemž vypovídá i forma, způsob a rozsah výuky.
Nejsem si jistý, jestli je vždy to nejlepší zdůraznit to, že všichni složili zkoušky. V posledních letech se bohužel ze studentů stává zboží a cílem škol je udržet toto zboží na regálu pokud možno až do chvíle absolvování neboť z každého kusu zboží jsou peníze. Tímto dochází k významné degradaci školství.
Je pravdou, že mne VOŠ často zvedají ze židle a ještě více v situacích, kdy se VOŠ "spolčí" s VŠ a udělují bakalářské diplomy jak na běžícím pásu za mnohem menší nároky než na VŠ, ale měly by se jasně určit hranice a jednoznačně rozlišovat kvalitu/náročnost VŠ (státní) - VŠ (soukromá) - VOŠ. Proti případným invektivám od některých diskutujících, že závidím atp. tak nikoliv (mám zkušenost z obou stran a v daný okamžik studuji doktorát, vědecky a pedagogicky působím na VŠ a pětiletý obor na VŠ jsem absolvoval po 4 letech).
I když je pravdou, že teď pláči na špatném hrobě :)
Jen Vás chci požádat, pokud se mýlím tak se omlouvám, aby nebyla VOŠ VDF označováno za vysokoškolskou instituci. Mate se tím veřejnost.
Díky.
Hodně úspěvchů v další správě městských stránek. Zdraví
Pavel
PS: Jak to vypadá s novými stránkami Hrádku? Díky :)
Souhlasím s vámi, že označení VOŠ za vysokoškolské zařízení je poněkud nešťastné a nepřesné. Organizačně patří do sítě středních škol, ovšem uvádí se, že vyšší odborné školy již patří k významným pilířům terciálního vzdělávání. (viz atlas školství na webu)
Ovšem jako jeden ze současných úspěšných absolventů nesouhlasím s dalším uvedeným. V článku se nikde nezdůrazňuje, že všichni úspěšne složili zkoušky, ale pouze se konstatuje, že je v současné době vykonávají.
To, že jsou studenti mnohdy zbožím, které pouze přináší škole peníze, je možná jeden úhel pohledu. Ale vzhledem k tomu, že k absolutoriu nás dorazila podle mého odhadu zhruba polovina z těch, kteří jsme před třemi lety začínali, tak si nemyslím, že by nás škola "držela na regálu pokud možno až do chvíle absolvování". Kdo si své studijní povinnosti nesplnil, musel odejít.
Forma a organizace výuky se více blíží VŠ než SŠ (zažil jsem oboje, mohu porovnat). Rozsah nechci hodnotit, ale pochopitelně je studium méně náročné než na VŠ, tomu odpovídá i "váha" získaného titulu. VOŠ určitě neuděluje bakalářské diplomy, což asi většina lidí ví. Pokud si někdo myslí, že titul získaný na varnsdofské VOŠ může získat kdekdo, ať si to jde zkusit, z vlastní zkušenosti vím, že to zadarmo rozhodně nebylo.
Děkuji ještě jednou všem pedagogům, kteří nás k závěrečným zkouškám přivedli, zdravím spolužáky a těším se na večírek :-)
JL
Ano, máte pravdu. Ne každá škola je stejná. Soudím z VOŠ, na které jsem chvíli byl, než jsem se dostal na VŠ.
Co se obtížnosti na VDF VOŠ týče, tak tu neznám, pouze jsem - možná mylně, usuzoval ze stavu, který byl na "Energu". Víme všichni, jak tam probíhaly maturity a vzhledem k tomu, že učitelské sbory/vedení školy není jednoznačně oddělené, tak mě to moc o obtížnosti školy nepřesvědčilo.
Jistě budete souhlasit, že kdyby byl v článku uvedený i počet přijatých studentů a nikoliv jen počet absolventů, váha informace v něm obsažená by byla mnohem vyšší. :)
Co se udělování Bc. na VOŠ týče, tak to je již bohužel realitou a těchto VOŠ s Bc. titulem není málo. Stačí, aby nad danou VOŠ převzala záštitu VŠ. Příkladem může být VOŠ v Jablonci nad Nisou, kde ji zaštiťuje TU Liberec, VOŠ informačních služeb zaštiťovaná FIS VŠE atd.
Pokud je kvalita výuky na VOŠ VDF skutečně tak vysoká, tak se omlouvám za hanění, ale je obtížné toto prokázat - jedině, že bych si ji šel také vystudovat, ale ani to by nebylo moc relevantní...
Tož, vzdělání zdar!
Dobrý den Pavle, upřesňuji informace pro Vás i pro veřejnost. VOŠ Varnsdorf zahájila svoji činnost 4.9. 2004 s počtem 37 studentů. Z těchto 37 studentů mohlo po splnění všech podmínek tříletého studia přistoupit k absolutoriu 13 a právě před půl hodinou jsme skončili a z těchto 13-ti jich 11 bude mít titul DiS (diplomovaný specialista), který se píše za jménem. V současné době studuje na VOŠ Varnsdorf v 1. a 2. ročníku 80 studentů. Zítra máme přijímací pohovor a do prvního ročníku se hlásí 80 nových studentů.
S pozdravem Zdeňka Vajsová - zástupce ředitele VOŠ
tak jsem tedy ten text upravil na tercialni vzdelavani a omlouvam se za nepresny termin (jeste ze tu neni Lukas K. ten by mi dal :-). Co se tyka stranek Hradku uz je pripravujeme spolecne s firmou Interdata, ktera ma prave na Hradku webovou kameru, do konce prazdnin se jich dockate. JS
ooooooooo :-) dekuji za pochvalu, to vzdy potesi :-) JS
VOS:-)
Autor:
ODPOVĚĎ BEZEJMENÉMU AUTOROVI
V následujícím příspěvku uvádím několik faktických údajů o škole, které charakterizují školu a které doplní informace „z doslechu“.
1. Úspěšnost studentů na VOŠ je přibližně 30 – ti procentní.
2. 80 % žáků SPŠ odchází studovat na VŠ (i zahraničních).
3. Výsledky u maturitních zkoušek jsou vyvážené tj. 10% žáků prospělo s vyznamenáním a 10% žáků neprospělo.Hodnocení naší školy resp. Úroveň znalostí maturantů je velmi pozitivní jak ze strany ČŠI, tak i ze strany předsedů maturitní komise i našimi kantory, kteří působili jako předsedové na jiných středních školách.
4. V celostátních testech CERMAT, určených pro žáky čtvrtých ročníků, škola získala velmi dobré hodnocení. Nadprůměrné výsledky vykazovala v českém jazyce a literatuře, anglickém jazyce. Znalosti v matematice a informačním základu jsou na úrovni průměru ČR. Pod tímto průměrem jsou pouze znalosti v jazyce německém.CERMATU se účastnilo celkem cca 750 škol, převážně G a SPŠ.
5. Všechna hodnocení školy ČŠI po dobu ředitelování Ing.Bc.Jana Hodničáka jsou na výbornou či chvalitebnou.
6. Hodnocení školy i ředitele všemi zřizovateli, pod které škola spadala, jsou velmi pozitivní.
7. Kvalifikovanost současných kantorů je nejvyšší za celou existenci školy.
8. Škola byla zařazena do prestižního projektu PILOT S (patří mezi 30 škol z celé ČR), jehož náplní je tvorba školních vzdělávacích programů, které jsou vzorem pro ostatní školy ČR.
9. Škola byla zařazena do prestižního projektu UNIV ( patří mezi 66 škol z celé ČR), jehož náplní je tvorba vzdělávacích programů v rámci celoživotního vzdělávání.
10. Škola založila Centrum celoživotního vzdělávání pro Šluknovský výběžek a sdružuje celkem 10 středních škol a městskou knihovnu. Cílem projektu je zvýšení vzdělanosti ve výběžku, která patří mezi nejzaostalejší v celé ČR.
11. Ve výročních zprávách Ústeckého kraje patří škola mezi nejvíce jmenované v pozitivním slova smyslu.
12. V příštím roce byla škola vybrána MŠMT ČR a NIDM jako organizátor 30 ročníku celostátní soutěže Středoškolské odborné činnosti. Záštitu převzal hejtman ústeckého kraje Ing. Jiří Šulc.
13. Žáci reprezentují školu v rámci různých soutěží jak odborných, tak i sportovních. V mezinárodní soutěži v elektrotechnice získali žáci naší školy pětkrát první místo a každý rok jsme zváni do Berlína, Velmi dobré výsledky jsou i ve sportu, pravidelně vyhráváme krajskou soutěž v atletice a v roce 2000 jsme vyhráli i celostátní soutěž. Reprezentovali jsme ČR ve Španělsku. Rovněž patříme mezi nejlepší družstva v MLHM.
14. Aktivity žáků v rámci výchovy mimo vyučování v oblasti zdravého životního stylu byly presentovány vedoucí vychovatelkou p.Tesařovou na MŠMT ČR, získaly příkladného uznání a byly ostatním středním školám dány za vzor.
15. Naši absolventi nemají problémy s umístněním na pracovním trhu a jsou velmi žádaní. Zastávají významná místa např. ČEZ a.s., v počítačových firmách, v podniku TOS a.s. Varnsdorf apod.
16. Jenom v loňském roce škola podala a realizovala projekty v celkové částce cca 22 mil.Kč. (Internet – datová síť,Tvorba a ověřování vzdělávacích programů, Výstavba nové kuchyně a celá řada dalších projektů).
Ing. Bc. Josef Mágr - statutární zástupce ředitele VOŠ a SPŠ
Měla bych jeden skromný dotaz ohledně bodu číslo 7. Píšete v něm, že kvalifikovanost současných kantorů je nejvyšší za celou existenci školy. Můžete to prosím upřesnit. Zdá se mi totiž, že na vaší škole působí větší počet středoškoláků, v pozici učitelů, než je zdrávo. Mám také pocit, že zaměňujete držení vysokoškolského titulu za kvalifikovanost. Ne každý kdo má za sebou úspěšné studium vysoké školy může být kvalifikovaným pedagogem. Tím se stává člověk pouze po té, co ukončil studium vysoké školy pedagogického směru nebo po té, co dokončil jiné studium na vysoké škole a následně si dodělal "DPS" (doplňující pedagogické studium). Takže se vás ptám, kolik takových kvalifikovaných pedagogů na vaší škole máte a kolik je těch, které toto kritérium nesplňují?
A ještě jednu poznámku si dovolím, pokud připustíte, aby středoškolák, syn pana ředitele vyučoval na VOŠ a ještě k tomu zkoušel u závěrečných zkoušek, považuji to za do nebe volající drzost a degradaci celé vaší školské instituce. Neponižujete totiž tím jen sebe (tím, že ukazujete jak "nezkorumpovaný" systém ve vaší škole panuje), ale troufám si říct, že ponižujete všechen zbytek kvalifikovaných pedagogů na této škole. Ale mám pocit, že tohle už by měla řešit úplně jiná instituce a jsem si jistá, že brzy bude.
S pozdravem Chocholoušová
Je poměrně zajímavé, když studentům VOŠ zadává absolventské
práce (a posuzuje jejich kvalitu při obhajobě) člověk, který má pouze
maturitu - čili nižší vzdělání, než na které aspirují studenti VOŠ
(narážím na osobu J. Hodničáka mladšího, syna ředitele a pedagoga na
VOŠ a SPŠ). Ing. Mágr mi zajisté odpoví, že J. Hodničák mladší studuje
VŠ a má individuální plán. To je možná pravda - studuje na soukromé VŠ
již šestým rokem bakalářský studijní program - není standardní délka
bakalářského studia 3 roky?
Příspěvky paní Chocholoušové a Jiřího rozhodně stojí za uvažování. Je-li tomu opravdu tak, jak autoři píší, je to velká ostuda pro celou vošku. A hlavně to může být i vnímáno jako výsměch ostatním voškám... Snad bude pan Hodničák mladší dostatečně soudný ke svému doposud získanému vzdělání a sám usoudí, že k učení na vošce rozhodně není kompetentní. O kvalitě ostatních pedagogů bych nerada pochybovala...ale za této situace jsou mé pochybnosti "na místě".
Nestacim se divit, co se tady rozvinulo za diskuzi. Ja teda netusim, co jste dokazali vy, ze takhle kritizujete, to zvladne kazdy. Na zrizeni techto dvou skol (tim myslim VOS A SPS VDF) se podilelo mnoho lidi, venovali tomu svuj cas, svou energii, tohle je jejich odmena. Je jasne, ze sice nejsou dokonale, ale kvalita jak vyuky, tak pedagogickeho sboru o hodne vzrostla. Nevidim duvod, proc kritizovat nekoho za to, ze si teprve dodelava prislusne vzdelani. To, ze nema nekdo titul, jeste neznamena, ze na to nema. Misto, abyste byli radi, ze se nekdo snazi, aby v tomto regionu vzrostla vzdelanost, ktera je skutecne mizerna (v Usteckem kraji je nejnizsi PC gramotnost z CR), tak tu hledate vsechnu "spinu", co se da. Myslim, ze je to dobra skola, vypracuje se.
A co se tyka p. Kohouta-Kazdy sveho stesti strujce. Tezko muzeme obvinovat druhe.
Vážený pane Jaru,
vy jste někdy na této škole studoval? Já jsem měl možnost být přítomen výuce pana J.H. ml. a věřte, že neznám jiného člověka co si honí ego na studentech a není schopen dostudovat bakalářské studium (ještě k tomu na soukromé VŠ) ani za šest let! A když i studenti mezi sebou prohlašují, že nic neumí...
Jen pro upreseneni... jsem slecna, kdyz uz. Na vyuce pana J.H. ml jsem pritomna byla a i kdyz vim, ze to neni nej, tak verte, ze znam mnohem horsi. Na VOS vyucuje periferie a pro mnohe z nas to bylo jasne a srozumitelne. Pokud studenti prohlasuji, ze nic neumi (tim pochopitelne nemyslim absolventy), tak nespis je to take tim, ze se nevenuji vyuce. Navic by se meli i sami pricinit, aby danou latku zvladali a pokud ji nezvladaji, tak je treba take hledat problem jinde. Co ja vim, kdyz se chce, tak to jde.
Utekli asi nebude tak presne, ze? I kdyz vy zrejme mate predstavu takovou, ze clovek meni zamestnani 2x za zivot, ne? A nemyslim, ze studenti z Energa se meli moznost ucastnit vyuky, napr. p. Krize, p. Vajsove, p. Brzaka a mnoha dalsich. Asi Vam ted zkazim Vas utocny prispevek, ale spolecni ucitele jsou cca 4, i na cizi jazyk uz mame externiho. Takze priste by to mozna chtelo zjistit si aspon zakl. info.
gratulace
Autor: JituGratuluji všem úspěšným absolventům! Osobně si myslím, že studium na VDF VOŠ nepatří mezi ty "titul téměř zdarma". Jsem ráda, že tato škola umožňuje lidem (nejen) z města získat odpovídající kvalitní vzdělání a napomáhá tak ke zvýšení vzdělanosti obyvatelstva. Jak už tu bylo řečeno - vzdělání zdar!
Gratuluju
Autor: Lukáš KohoutTak já můžu jen tiše závidět. No díky paní Vajsové jsem to dotáhl kam jsem to dotáhl. No můžu jí jen děkovat hvězdě jasné.
Žádný název
Autor: Renata
Dobrý den,
Jsem čerstvou absolventkou školy a proto nemohu nereagovat na tuto diskuzi. Mrzí mě, že když se škole něco podaří, hned je kritizována. Proč? Co pořád kdo má? Jestli o škole pochybujete, tak se přijďte přesvědčit sami. Nikdo vám nebrání se jít
do školy podívat. A psát o tom, co jedna paní povídala či co jste se doslechli……. Nepřijde Vám to ubohé?
Mne tedy uráží, když někdo píše, že jsem vzdělání dosáhla „zadarmo“. Studovala jsem 3 roky na téhle škole a učit jsem se musela. Některé předměty mi šli snáz a jiné obtížněji. Roky to ale byly skutečně krásné, nikdy na školu nezapomenu. Pochopitelně, že se někdy objevily problémy s organizací studia. Ale která škola je ideální a bez chyb? Máte důkazy o tom, co škola dokázala a stejně dáváte na řeči nepřejících lidí.
Co se týká kvalifikovanosti, tak např. p. Kříž z MěÚ si vysokou školu dodělává také. V loňském roce dodělal bakalářské studium a byl, dle mého a myslím, že mohu mluvit i za všechny ze třídy, tím nejlepším učitelem. Z jeho přednášek jsme si odnesli nejvíce! A studuje také na soukromé škole.
Renata