Práce na mostě pokračují
Zajímavé na tom je, že most se stavěl téměř 30 let před regulací řeky Mandavy a přitom napojení mostu na pozdější koryto není téměř poznat.
Další fází bylo odstranění lávky po proudu Mandavy, což proběhlo bez problémů. Pracovníkům firmy Silnice a Mosty Studánka, kteří na základě výběrového řízení most rekonstruují, více dala zabrat demontáž lávky na straně proti proudu. Betonový odlitek, svázaný se stavbou základního mostu a odlévaný na místě velmi odolával. Po přeložení všech sítí se v pátek 12. září lávku pokusily odstranit dva 20 tunové jeřáby Tatra firmy Klempířství Novák, aby nakonec musel v pondělí nastoupit nejtěžší, 160 tunový kolos Liebher firmy Autodeus. Po navěšení 45 tun protizávaží a několika vyvázání kvůli rozložení těžiště nakonec lávka neodolala a poslušně se nechala přesunout mimo most, kde byla následně sbíjecím kladivem rozebrána. Její hmotnost, více jak 32 tun, však předčila očekávání a znovu nás přesvědčila, že naši předkové při stavbě mostu a jeho příslušenství na materiálu nešetřili. Zajímavé technické akci příleželo mnoho diváků a přijel se na ní podívat i starosta města Ing. Josef Poláček. Teď most čeká celkové odstranění zásypu až na samotnou klenbu, její ošetření a stabilizace. Pak, pokud počasí dovolí, může být zahájena vlastní stavba nového betonového skeletu, výplní a na závěr zavěšení obou postraních lávek a položení vozovky. O dalších zajímavých meznících z průběhu stavby vás budeme slovem i obrazem informovat.
JS
Diskusní fórum bylo uzavřeno, už není možné přidávat příspěvky! | ||||||||||
Diskusní fórum | ||||||||||
|
||||||||||
Vypsat vše |