Kruhový objezd se svažuje
První okružní křižovatka ve městě Varnsdorf vzbudila nejen svými rozměry, ale i vzhledem a dobou trvání řadu dotazů. Stavbu provádí vlastník komunikace III. třídy (kraj) ve spolupráci s městem Varnsdorf. Stavba je velmi náročná a její dobu ovlivnila nutnost provést řadu přeložek sítí, které napájejí sousední sídliště.
Zcela zásadním způsobem se mění nejen vzhled, ale i situace v dopravě po vybudování kruhového objezdu u Plusu. Samotný kruhový objezd občané a zejména řidiči vítají, mnohé z nich však zaujal nemalý výškový rozdíl. Proto jsme požádali o vyjádření projektanta pana Ing. Jíru z projektové kanceláře Vaner s.r.o. Liberec. Ten nám vysvětlil, že stavba kruhového objezdu je řešena normou, která řeší kromě jeho poloměru a dalších podrobností i jeho kvalitní odvodnění. Odvodnění se provádí zejména sklonem kamenného prstence, který má být minimálně 6 % a dále sklonem asfaltového koberce, který má být minimálně 2,5 %. Odvodnění nesmí dovolit vtékání vody z napojených komunikací do kruhového objezdu, ale naopak kruhový objezd příčně a podélně odvodnit do okolních komunikací s tím, že pokud (jako v našem případě) se kříží komunikace nižší třídy (místní) s komunikací vyšší třídy (III. třídy), musí být odkanalizování směrováno do komunikací nižší třídy. V našem případě sehrál podstatnou roli základní výškový rozdíl mezi ulicí Karolíny Světlé a výjezdem od Plusu, který je 84 cm a do doby výstavby nebyl tak zřejmý. Respektování všech výše uvedených okolností znamenalo zvýšení středu kruhového objezdu. Poslední záležitost, která výšku a následný sklon kruhového objezdu negativně ovlivnila, byla mělko uložená stávající kanalizace a protékající zatrubněný potok. I přes zvýšení středu kruhového objezdu je napojení kanalizace presně na hraně normy.
Řada dotazů také zněla na poloměr křižovatky a vytáčení velkých nákladních vozidel. Tady lze zodpovědně říci, že už v projektovém a následně stavebním řízení byla provedena trajektorie křižovatky (nákres průjezdu rozměrných vozidel) a že všechny poloměry odpovídají obalovým křivkám těchto vozidel. Nemusíme se tak obávat problémů malých "kruháčů" přes které nadrozměrná vozidla nejsou schopna projet.
V současné době se provádějí dokončovací práce, pokládka asfaltu a výsadba zeleně. Stavba bude předána investorům k poslednímu dni tohoto měsíce. Slavnostní převzetí za účasti představitelů Krajského úřadu se bude konat 7. prosince.
rm a js
Diskusní fórum bylo uzavřeno, už není možné přidávat příspěvky! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diskusní fórum | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vypsat vše |