Kamiony z Německa budou jezdit přes výběžek
Obce v okolí Cínovce se dočkají omezení nákladní dopravy
Pouze v jednom směru začne během několika týdnů odbavovat kamiony česko-německý hraniční přechod Cínovec na Teplicku. Ministerstvo dopravy tak vyhovělo návrhu německé strany na odlehčení přetíženého dopravního tahu z Prahy do Drážďan.
Hraniční přechod Cínovec bude odbavovat nákladní auta jen na odjezdu z České republiky. Kamionová doprava na příjezdu z Německa bude trvale odkloněna na hraniční přechody Rumburk a Vojtanov.
Podle mluvčí ministerstva dopravy Marcely Žižkové začne opatření platit během několika příštích týdnů. "Nemůžeme přesně říct, kdy dojde k omezení této dopravy, protože to záleží na německé straně, jak si ona vyznačí dané značení pro nákladní automobily."
Opatření sníží dopravní zátěž v obcích u mezinárodní silnice E55. Starostka Dubí Ilona Smítková omezení nákladní dopravy uvítala. "Mám hroznou radost, že se to povedlo, protože tím se vlastně rozmělní ta doprava a zatížení bude asi tak poloviční."
Jednosměrný provoz bude na Cínovci až do dokončení stavby dálnice z Drážďan do Ústí nad Labem.
Diskusní fórum
Diskusní fórum bylo uzavřeno, už není možné přidávat příspěvky!
A co zima
Autor: Ing.Šmíd LudvíkV současnosti se některé složky UZS potýkají s částí silnice 1/9 v úseku od Rumburku do Svoru. Jedná se o kamiony, jejichž řidiči nerespektují klimatické podmínky. Letní nebo ojeté pneumatiky jsou nejčastější příčinou uváznutí nebo dopravní nehody těchto vozidel. Následně ucpou průjezd uvedené silnici a zablokují tak dopravu na několik hodin. Nedovedu si představit, co se bude dít až hustota provozu této kategorie vozidel ještě zhoustne.
Další informace
Autor: Jiří SuchardaVcera jsem o teto situaci jednal s radnim pro dopravu UK p. JUDr. Francem, ktery mi potvrdil, ze o tato varianta jeste neni schvalena, ale vse nasvedcuje tomu, ze se jedna o jedinou moznost, jak do doby otevreni nove dalnice D8 kritickou situaci v Dubi a okoli vyresit. Pravdou zustava, ze po prijezdu do CR pres hranicni prechod Rumburk kamiony pokracuji volne pouze s minimalnim prujezdem osidlenym uzemim a to pouze v katastru obce Studanka a Dolnim Podluzim. Prujezd vsak komplikuji zejmena v zimnim obdobi vytvarenim kolon a neprujezdnych mist na Studance a kopci Scheber. Vzhledem k tomu, ze mezinarodni silnice prvni tridy 1/9 je v useku Lesne - Svor ve spatnem stavu, chce vyuzit teto situace k vetsimu tlaku na Reditelstvi silnic a dalnic na vesti opravu jiz zminovaneho useku. Zvysenym narustem dopravy je take ohrozena vystavba noveho kruhove objezdu na krizovatce Na Myte, ktera by mohla byt realizovana v letosnim roce.
Rád bych věděl kde pan Jiří Sucharda přišel k informaci o realizaci kruhového objezdu Na Mýtě již v tomto roce. Dle mých informací ještě neproběhlo ani územní řízení a tak silně pochybuji, že při pověstné rychlosti státních úředníků, může k předmětné výstavbě ještě letos dojít.
Vazeny pane Kohaku, ve svem prispevku jsem vychazel z informaci starostu Jiretina a Dolniho Podluzi na nasich schuzkach Svazku obci Tolstejn,ktere nam podavali. Mate pravdu, ze realizace okruzni krizovatky Na Myte neni otazkou nejblizsich mesicu, ale spise (pokud vse dobre pujde) roku 2007-8. Jeji realizace se znacne zkomplikovala situaci kolem pozemku a jejich nasledneho odkupu, ci vyporadani a neni tedy vydano ani uzemni rizeni. Presto je reseni teto krizovatky velmi dulezite, nebot vozidla jedouci po silnici 1/9 nejsou omezena na rychlosti a jedou rychlosti (dle zakona) max. 90 km/h a vyhledove pomery zpusobene horizontem a dalsimi vyjezdy jsou velmi neprehledne. Pokud moje informace byly tedy zavadejici tak se omlouvam, vychazel jsem z informaci me v te dobe znamych.
o nás bez nás
Autor: Ing.Jaroslav SykáčekO nás,ale opět bez nás. Je velice nepříjemné, že až z médií se dozvídáme o přípravě nasměrování další kamionové dopravy přes Šluknovský výběžek. Ptám se proč ??? Je zřejmé, že se úředníci na ministerstvu dopravy obávají reakcí našich občanů a jejich starostů. Je sice pravdou, že po vybudování východního obchvatu Rumburka a nového hraničního přechodu Rumburk-Neugersdorf se nás navýšení dopravy přímo ve městě nedotkne, ale zhoršení provozu ,již dnes nepříliš vhodného, na tahu Lesná- Svor zcela jistě. Je proto nezbytné opět spojit síly všech měst a obcí Šluknovského výběžku a vyrukovat s jednoznačnými požadavky na Ministerstvo dopravy a jemu podřízené ŘSD. Očekával bych též přinejmenším podporu všech místních poslanců v Poslanecké sněmovně parlamentu ČR (Ing.Poláček, Ing.Reiber,Ing.Laštůvka) a senátora p.J.Zosera bez ohledu na politickou příslušnost. Jedině tak máme jakousi možnost něčeho dosáhnout.