Dvě třetiny hlavního nádraží jdou zemi, Správa železnic nemá pro budovu využití
Státní organizace pro tak velkou budovu nemá využití. Nádraží ve Varnsdorfu patřilo ještě dva roky dozadu k nejvíce zpustlým v České republice. Téměř sto metrů dlouhá budova, jenž je tvořena ze dvou „věží“ a střední části, prošla rekonstrukcí z jedné třetiny až v loňském roce za téměř pět milionů. Zbylá část výpravní budovy půjde k zemi. „Budova je pro potřeby Správy železnic značně naddimenzována. Její velikost je poplatná době, kdy sloužila jako pohraniční stanice a poskytovala prostor mimo jiné také celním orgánům,“ uvedl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.
Místo po budově by mohlo nahradit nové parkoviště, které v současné době nádraží chybí. Smlouvu na demolici podepsala Správa železnic se společností STRABAG Rail a.s. Celá akce by měla vyjít na více než 25 milionů korun s DPH.
„Správa železnic se zhruba před dvěma lety obrátila na město, zdali nechce dlouhodobě prázdný objekt využít. Po zvážení všech okolností jsme museli nabídku odmítnout. Sami máme ve městě několik budov, pro které hledáme využití,“ řekl starosta Roland Solloch.